Monday, May 4, 2009

CRAZY AS A CUPCAKE CARDS

Good evening everyone,

Here are a couple of cards that I made using the "Crazy As A Cupcake" stamp Kit from SU.

That kit of stamps is just too cute and is one of my favorite kit to stamp with.

I have colored the Cupcake with Prismacolor Premier crayons and used the Taltine technique. It is the same technique as with the Gamsol except here I used Taltine,

as there is no Gamsol available in my area.

The size of this card is 5 1/2" x 4 1/4". With one sheet of cardstock 8 1/2" x 11", you can make 2 cards out of it.

The cardstock that I have used here is Whisper White and Pink Pirouette. I love that shade of pink.

Ribbon is Pink Pirouette from SU. Punches used are the Photo Corner punch from SU and the Lace Edge Border punch from Martha Stewart. I have also used the rectangle Nestabilities from Spellbinders, tiny little pearls, tiny beads and some stickles (glitter).

My background layer was done in the Cuttlebug using the Swiss Dots Embossing folder. Hope you like the way that I explain what material I used to make the cards.



~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~



Bonsoir à tous,

Ici, j'ai fabriqué quelques cartes en me servant du jeu d'étampes "Crazy As A Cupcake" de SU.

J'aime beaucoup ce jeu d'étampes, c'est un de mes jeux préféré.

J'ai coloré le p'tit gâteau avec mes crayons Prismacolor Premier en utilisant de la Taltine. C'est la même technique que celle qui est faite avec le Gamsol.

J'ai fais un double de l'image et j'ai découpé la partie du crémage et apposé des dimentionnels pour donner un effet 3D. J'ai aussi ajouté de petites perles sur le crémage et des Stickles (brillants).

La dimention de la carte est de 5 1/2" x 4 1/4". Vous devez surement savoir qu'avec une feuille de papier cartonné 8 1/2" x 11", vous pouvez faire 2 cartes.

Le papier cartonné est de SU, j'ai utilisé Murmure Blanc et Petite Pirouette. J'ai aussi utilisé le poinçon Lace Edge Border de Martha Stewart et le Coins pour Photo de SU.
J'ai embossé avec le Swiss Dots de Cuttlebug, coupé mes rectangles avec mes Nestabilities rectangulaires de Spellbinders. Le ruban est Petite Pirouette de SU et j'ai terminé avec de petites perles.


En espérant que vous aimez la manière que j'énumère le matériel dont je me sert pour fabriquer mes cartes.



Here again is another card made by using the "Crazy as a Cupcake" stamp kit.

This time it's a masculine card. I made this one for my son-in-law. (He loved it).

I can't remember who makes this designer paper, I'll try to find it and post the name of the company when I do. Rest of the card is made using SU's Olive Green, Chocolate Chip and Whisper White. Ribbon is Chocolate Chip from SU. I have used my Cuttlebug D'vine Swirl Embossing folder for one the bottom background layer. Then added little beads to the cupcake. It is colored in the same manner as the pink cupcake card up above. Hope you like it :)

~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

Ici, encore une autre carte faite avec le même jeu d'étampes "Crazy As A Cupcake" de SU. Une carte masculine cette fois-ci, que j'ai offert à mon gendre pour son anniversaire. ( Il l'a adorée ).

Je ne me souviens pas du nom de la compagnie du papier illustré. Pour ce qui est du papier cartonné ce sont : Murmure Blanc, Vert Olive et Pépite de Chocolat de SU. Le ruban est Pépite de Chocolat de SU et j'ai embossé avec le fichier a embossage de Cuttlebug D'vine Swirls. Les Nestabilities de Spellbinders pour découper les rectangles et de petites perles pour décorer le tout. J'ai coloré de la même façon que pour la carte rose ci-haut. Le montage du petit gâteau est identique aussi à celui de la carte rose. J'espère que vous allez aimer :)



Happy Crafting all.



Bon bricolage.



~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

4 comments:

Marilyn said...

Your cards are gorgeous. Love them both. Great idea for a masculine card.

Genevieve said...

J'adore!
Ta carte rose est très très féminine, toute en douceur. Ta carte masculine est super également. J'aime beaucoup les deux.

kaz_za's crafty corner said...

hi lise
these are wonderful.. i love how you have shown 2 examples.. male and female... just fab.. i am going to a su party in june.. going to have alist as long as my arm by the time i am finished lookin on your blog..lol
kaz_za

Penny Wessenauer (d0npen) said...

lovely cupcake cards Lise! I'm such a fan of your work!!!
xxooxx penny